Adam Snarski

Grupy formalne nieformalne stowarzyszenia

Warsztaty

poszerzające świadomość prawną oraz administracyjną – oferta dla grup formalnych i nieformalnych

Doświadczenie w tej materii zdobywałem prowadząc ”Klub Polaka dla seniorów” w Brukseli, podczas prowadzonych ćwiczeń i wykładów dla studentów kierunków prawa oraz administracji, jak i podczas warsztatów wyjazdowych pracując z dorosłymi i seniorami – również ze stowarzyszeniami i fundacjami.

Proponuję autorski program od 6 do 8  pełnych godzin zajęć. Istnieje możliwość prowadzenia warsztatów dwudniowych, trzydniowych, a nawet tygodniowych – w zależności od potrzeb. Wtedy ilość godzin warsztatów może wynosić 10 lub 15 godzin lub więcej rozbitych na dni. Warsztaty trwające dłużej mogą być zakończone wspólną etiudą teatralną zbudowaną na bazie zdobytej podczas warsztatów wiedzy. Etiuda może być otwarta dla mieszkańców, innych stowarzyszeń itd.  Warsztaty prowadzę w grupach od 15  do 50  uczestników w jednej grupie, w oparciu o umowę o dzieło. W cenie warsztatów zapewniam niezbędne materiały szkoleniowe.

Na pierwszym spotkaniu uczestnicy poznają ogólne informacje z różnych dziedzin prawa i administracji. Szczególna uwaga poświęcona jest kwestiom stowarzyszeń i fundacji. 

Wiedza przekazywana jest w sposób praktyczny, z wykorzystaniem środków multimedialnych. Możliwe są kolejne spotkania i edycje warsztatów dla tych samych grup w celu pogłębiania już poznanych tematów oraz poznawania nowych.

Za każdym razem proponuje nowe, inspirujące programy. Co najważniejsze, całość warsztatów przeprowadzana jest w formie interaktywnej. Zajęcia przeplatane są także ćwiczeniami  m.in.  integracji członków stowarzyszenia, nauki kreatywności w projektach, osiągania celu metodami POWER, SMART,  z otwartości w kontaktach poza grupą stowarzyszenia w celu pozyskiwania partnerów, efektywnej komunikacji wewnętrznej, komunikacji z reprezentantami urzędów i instytucji, kreatywnego planowania i skutecznego osiąganie celów statutowych, marketingu i PR-u stowarzyszeń, budowania wewnętrznego zaufania, przyjaznej atmosfery, strategicznego rozwiązywania problemów itd.

W/w ćwiczenia zawsze dopasowywane są do grona odbiorców.

Proponowane bloki tematyczne z szerokiego wachlarza możliwości: 

  • Czym jest stowarzyszenie / fundacja / grupa nieformalna i w jakim kierunku je rozwijać.
  • Ludzie stowarzyszenia / fundacji / grup nieformalnych- działanie oparte na integracji i zaufaniu.
  • Więzi międzyludzkie – strategie zarządzania potencjałem.
  • Skuteczne narzędzia rozwiązywania problemów wewnętrznych.
  • Rozwój krok po kroku – co dalej.
  • Marketing w sieci stowarzyszenia / fundacji / grupy nieformalnej.
  • Marketing tradycyjny stowarzyszenia / fundacji / grupy nieformalnej.
  • Kontakty zewnętrzne w celu pozyskiwania środków, jak i partnerów.
  • Na jakie projekty postawić, co przyniesie ”sławę” organizacji lub grupy nieformalnej.
  • Tworzenie efektywnego harmonogramu.
  • Wyjście z kryzysu.
  • Dbaj o wewnętrzną atmosferę – jak organizować z głową spotkania stowarzyszenia / fundacji / grupy nieformalnej by były atrakcyjne.
  • Kreowanie silnej, wyrazistej marki organizacji / grupy nieformalnej.
  • Zarządzanie czasem. Jak pogodzić obowiązki domowe, prace z działalnością organizacji lub w grupie nieformalnej.
  • Eco-SMART, czyli racjonalne, rzetelne i sensowne odpieranie sytuacji kryzysowych w organizacjach i grupach nieformalnych.
  • Baw się stowarzyszeniem / organizacją / grupą nieformalną, a przy tym osiągaj satysfakcję z jego działalności.
  • Przemęczenie materiału członków organizacji lub grupy. Jak porządnie motywować do działania.
  • Analiza problemów grup nieformalnych i/lub organizacji i ich rozwiązywanie
  • Współpraca z administracją publiczną grup niefromalnych i/lub stowarzyszeń
  • Gdzie porządnie pukać by otworzyć drzwi z dofinansowaniem.
  • Fundusze, sponsorzy i cała skomplikowana góra formalności.
  • Dopracowany regulamin i zasady działalności. Co wpisać, by uniknąć nieporozumień.
  • Jak zaangażować ludzi do współpracy.
  • Unikaj wypalenia członków oraz liderów.
  • Zdrowa rywalizacja i konkurencja z innymi organizacjami i grupami nieformalnymi.
  • Media i budowanie pozytywnego odbioru działalności.
  • Dmuchaj na zimne czyli jak zrobić, by współpraca wewnątrz organizacji, grupy była niezawodna.
  • inne.

Aby warsztaty były atrakcyjne, poruszają tematy z różnych dziedzin. Dlatego też, w podanych wyżej, i innych tworzonych indywidualnie na potrzeby grupy bloków tematycznych, podczas warsztatów (6 – 8 godzin) poruszanych jest od dwóch do czterech w/w tematów. Zamawiający ma możliwość wyboru i dowolnego łączenia bloków tematycznych. Tworzę również indywidualne bloki tematyczne, dopasowane do ludzi oraz profilu organizacji i grup nieformalnych.

Warsztaty prowadzone są w oparciu o umowę o dzieło. Cena warsztatów zawsze podawana jest netto. Cena zajęć uzależniona jest od ilości uczestników oraz kosztów logistycznych (przejazdu, noclegu). W przypadku dużej ilości uczestników lub w przypadku warsztatów dla dwóch lub więcej grup w tym samym dniu lub kolejnym po sobie następującym, koszty warsztatów są najmniejsze. Również w przypadku prowadzenia warsztatów dla różnych grup (np. dwóch różnych grup nieformalnych i seniorów lub dla podstawówki, szkół średnich, uczelni i/lub stowarzyszenia itd.), ale w obrębie tej samej lub położonej niedaleko miejscowości koszty warsztatów automatycznie maleją. W celu ustalenia kosztów warsztatów proszę o kontakt, uzgodnimy taką kwotę aby obie strony były zadowolone, a najbardziej zadowoleni będę uczestnicy zajęć – to jest gwarancją warsztatów.

E:mail kontakt@adamsnarski.pl tel. 794 -341- 765 

Życzę Państwu i sobie owocnej współpracy! 

Do zobaczenia

 

Kontakt:

e-mail: kontakt@adamsnarski.pl
telefon: 794 341 765

Media społecznościowe:

facebook: adamsnarskipl
twitter: snarskiadam